سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 30 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ : ۱۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸
داریوش بابائیان با انتقاد از عملکرد صداوسیما در قبال فیلم‌های سینمایی تأکید کرد: اگر تحریم‌های تلویزیون علیه «کلوب همسران» نبود این فیلم می‌توانست تا امروز ۱۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد.
داریوش باباییان تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه اظهار داشت: در صدا و سیما شورایی وجود دارد که مشخص می‌کند به یک اثر سینمایی چند تیزر داده شود. هر فیلمی برای اکران نیاز به تبلیغات دارد و هر تهیه‌کننده‌ای متعهد است که تیزر فیلمش را به شبکه‌های ماهواره‌ای ندهد، این تعهد پیش از بازبینی از تهیه‌کننده گرفته می‌شود و اگر تهیه‌کننده به این تعهد پایبند نباشد باید مبلغ بسیاری را به عنوان جریمه هزینه کند. در نهایت تلویزیون نیز به فیلم مورد نظر تیزر نمی‌دهد و تهیه‌کننده هم از رسانه ملی و هم از رسانه‌های خارجی محروم می‌شود.
 
فیلم «کلوب همسران» می‌توانست ۱۰ میلیارد فروش داشته باشد | رسانه ملی نباید نسبت به فیلم‌ها سلیقه‌ای برخورد کند
 
باباییان تصریح کرد: طبیعی است که در این صورت وقتی یکی از طرفین به تعهد خود مبنی بر پخش تیزر فیلم عمل نکرده طرف مقابل نیز می‌تواند به تعهدش عمل نکند، اما این تعهد یک طرفه باقی می‌ماند و فیلمساز اجازه پخش تیزر فیلمش در شبکه‌ای خارجی را ندارد. تلویزیون اگر تعهدی از سازندگان اثر گرفته و نمی‌خواهد به تعهدش عمل کند حداقل باید اجازه دهد که فیلم در رسانه‌های دیگر تبلیغ شود.
وی افزود: شاید رسانه ملی به دلیل سیاست‌هایی که دارد از فیلمی قصد حمایت داشته باشد و تیزر‌های آن را به صورت رایگان پخش کند، اما به هیچ‌وجه این رفتار که فیلمی کاملاً تحریم می‌شود را نمی‌توان رفتاری درست دانست. هر فیلم به حداقل چند تیزر محدود در تلویزیون نیاز دارد و تلویزیون نیز باید به مجوز صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احترام گذاشته و آن را به رسمیت بشناسد.
این تهیه‌کننده در ادامه گفت: متأُسفانه می‌بینیم درباره فیلم «کلوب همسران» این اتفاق رخ داد و نه تنها تلویزیون آن را تحریم کرد بلکه حوزه هنری نیز اجازه اکران این فیلم در سینما‌های خود را نداد و فیلم به صورت کامل بایکوت شد و این در حالی است که آقای صباغ‌زاده فردی محترم و فیلمسازی باتجربه، معتبر و دغدغه‌مند است که آثار بسیار خوبی تا امروز برای سینما و تلویزیون ما ساخته است. من به شخصه اتفاقی که برای «کلوب همسران» رخ داد را بسیار ناراحت‌کننده می‌دانم و از این فیلم دفاع می‌کنم.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چپ دست» تصریح کرد: در شرایط اسف‌باری که امروز سینمای ما به آن دچار شده و می‌بینیم اکثر فیلم‌ها با شکست روبرو می‌شوند باید مسئولان در حوزه‌های مختلف به اکران موفق فیلم‌ها کمک کنند. از طرفی ایام ماه محرم و صفر را به تازگی پشت سر گذاشتیم که در همین ایام هر سال شاهد افت فروش فیلم‌ها هستیم و تحریم فیلمی در این شرایط قطعاً آسیب بزرگی به آن فیلم وارد می‌کند. به نظر من اگر تلویزیون با فیلم «کلوب همسران» چنین برخوردی نداشت و تیزر‌های آن پخش می‌شد این فیلم تا امروز حداقل ۱۰ میلیارد تومان فروش داشت.
بابائیان در ادامه گفت: پیشنهاد من به شورای بازرگانی صداوسیما این است که در این شورا حداقل دو تهیه‌کننده سینما حضور داشته باشد که بتواند در برابر رفتار‌های سلیقه‌ای اعضا از حقوق همکارش دفاع کند. به طور قطع اگر یک تهیه‌کننده در شورای بازرگانی صداوسیما حضور داشته باشد می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.
وی در پایان اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که برخی اعضای شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی از مدیران ارشد سازمان صداوسیما هستند که بهتر است از مجوز خودشان در این سازمان دفاع کنند. برای من نکته بسیار عجیب و جالبی است که چطور فیلمی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اکران گرفته توسط رسانه ملی ما نمی‌تواند مجوز پخش تیزر بگیرد. باید به این مشکل بزرگ رسیدگی شود چرا که رسانه ملی متعلق به همه مردم است و هنوز می‌توان این رسانه را به عنوان اصلی‌ترین رسانه برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی دانست.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار